RSS

U.B.B.Y.B Ekmeği!!!.

İşte karşınızda Hüthüt kuşu'nun UBBYB EKMEĞİ!!!!!

Yalnız itiraf etmem gereken şeyler yaptım: Öncelikle üç bardak una tam bir bardak su koydum ve hamurum cıvık oldu biraz. Sonra bekleme süresine sabredemedim ve ancak üç saat bekletebildim sonrasında hamuru iyice mıncıklayıp on beş dakka sonra hafif yağladığım borcama yerleştirdim. Mini fırınımı max sıcaklıkta kırk dakkaya ayarladım, borcamın kapağını kapatıp fırına yerleştirdim hamurumu. Fakat çok fazla kabardı ve kapalı borcamın içinde üstü de kızardı. Sonra borcamın kapağını açıp bi on beş dakka daha pişsin diye fırını tekrar ayarladım. Bu sırada photoshoptaki işlere dalınca bi an ekmeği unutmuştum ki sevgilim "eee hani ekmek olmadı mı" diye yalanarak yanıma gelince "eyvah yandı ekmek" vahlanmalarıyla ikimiz birden buram buram kokular saçılan fırına koştuk. Ekmeği çıkrattık, sanki çok kurumuş gibi geldi bana. Ama soğuyup, kendini borcamdan ayırmamıza izin verince, hemen kestik ve tadına baktık. Tamamen acemi şansına tam kıvamında pişmiş olduğunu gördük, ne bir hamurluk kalmıştı ekmekte ne de sertlik ayrıca tadı da şahaneydi. Bir dahaki sefere eve kahvaltıya gelecek ilk konuk kafilesine cevizlisinden yapılacaktır duyrulur.
Bu arada tarif için Elif'e teşekkürlerimizi sunmayı bir borç biliriz!!!

2 comments:

Adsız dedi ki...

Afiyet olsun!!!!!!!!!!!

Su ekmek isi pis is. Burasi cok kuru bir yer mesela. O zaman su-un olcusu farkli oluyor. Biliyorsun, yukseklige, isiya, basinca filan gore degisen bir is. Ama bu tarif cok hata kaldiran bir tarif. Ekmek icin ender bir olay hata kaldirmak. :o)

Sen bu detaylari kimselere anlatmayacaksin, sadece fotoyu koyacaksin, ne becerikliyim diyeceksin. Neyine gerek, sunu yapamadim, surasi yanlis oldu filan????

:oP

www.elifsavas.com/blog

arzın merkezine yolculuk dedi ki...

Teşekkürler Elif.
Doğru söylüyosun anlatmamak lazım. Aslında ben hiç bi zaman hiç bi tarifi tamı tamına uygulayamam, mutlaka bir fazla bir eksik olur. Ama çoğunlukla yaptıklarımın tadı güzel oluyor. Sonra tarifi veriyorum isteyenlere, onlar da yapıyorlar ama sonra beninki gibi olmadı diye kıyameti koparıyorlar. Ben ne bilim işte araya sıkışan uyrudukluklar şans eseri yapılan yemeğe artı katıyor hahaaa....:))
Herkes istediği gibi yapsın işte, ana tarifler ortada yalnız biraz istekle, heyecanla, kendini vererek yapmak lazım böyle şeyleri yoksa yapmış olmak için değil :)!!!
Walla dün akşam evdeki heyecanı anlatamam. Alt tarafı bir ekemk ama çok hoşlandık evde ekemk yapma olayına. Gerçi zaman zaman ben mayalı hamurları biraz dinlendirip ekmek gibi pişiriyordum ama bu tam ekmek oldu yahuu!!!!