RSS

Parmak izi!!

Nihayet, evde taa 1997'lerde alınan, içine saf, ergen bir kız çocuğu vesikalığı yapıştırılmış ve İngiltere konsolosluğunun başvuru damgasını taşıyan, aynı zamanda  sonlandırılmamış bi seyahat hazırlığının nişanesi de olan pasaport elime geliverdi. Zaten kaç zamandır arayıp bulamıyordum. Hal böyle olunca, internetten yeni pasaport için ravdevumu alıp, emiyete gitmeye karar verdim. Şansıma randevu aldığım gün çok kalabalıktı. Sıra bana geldi, gittim memurun yanına, verdim belgelerimi. Fakat aksilik bu ya, bi türlü sistemde eski defterim görünmüyor, uzunca bi süre uğraşan memure, sonunda , önündeki masada başka birinin işlemini yapan memura seslendi: " yahu bu kızlık soyadıyla önceden pasaport almış, sistemde çıkmıyor" deyince beni bi gülme aldı; kızlık soyadı, ben, yanımda kocam , nasıl bir filmin oyuncusu olmuşum o an idrak ettim ve o an yok oynamıcam, sevmedim senaryoyu  demeyi düşünürken, Önümüzdeki memur cevap verdi: " zaten sistem kızlık soyadını kabul etmiyor, öyle girme" dedi.  Gerçekten de sistem " KIZLIK" soyadımı yok saymış, yeni soyismi yazınca tak diye, eski pasaport bilgilerim ekrana geliverdi. Tabi ben durur muyum, bi kaç kelime etmeden: "yani gerçekten de çok tuhaf, evlenmeden önce bi hiçmişim" dedim gülerek ama memure hanım oralı bile olmadı, gözünü ekrandan ayırmadan, işinin verdiği ciddiyetle: " tabi o zamanlar tc. kimlik numarası da yok, karışmış sistem ama bak çözüldü böyle yapınca" diye mantıklı, resmi bir cevapla ikinci aşamaya geçti.

Bilgisayardaki işlerim bitince, parmak izi olayına geçildi. Gidip ellerimi yıkadım, bi yanlışlık olmasın, parmak izi alınırken diye, zira masanın önünde de öyle bir uyarı yazısı vardı. Tabi ben cahil ve medeniyetsiz biri olarak, parmaklarımı önce mürekkep dolu bi ıstampaya sonra da bir kağıda basacağım fikriyle, hırkamın kollarını da iyice sıyırıp, ellerim havada sıramı bekliyorum, ÖB de bana tuhaf tuhaf bakıyor, önceden bu işlemlerden geçmiş biri olarak hiç bişi de söylemiyor hain!

Neyse gençten, delikanlı bi memur, geldi, oturdu, pc'nin başına, beni çağırdı yanına, üstü siyah, plastik, kalın bir ped ile örtülü, harici harddisk boyutunda bir aletin üstünü açtı, işte o an aydım, meğer, bu alet bir parmak tarama scanner'ı imiş. Temiz ve kısa sürede, bütün parmaklarımın izleri itina ile, taranıp, kaydedildi.  

Neyse, burdan da teknolojiyi her alanda kullanıyor oluşumuzla gurur duydum. Yalnız bi şey de dikkatimi çekmedi değil, şöyle ki;  pasaport işlemlerinin yanındaki masada da silah-ruhsat işlemleri yapılıyordu. Ve inanın pasaport sırasından daha çok sıra vardı. Bu kadar çok insanın silah sahibi olmak için sabahın erken saatlerinde kuyruğa girmiş olmaları da beni şok şaşırtan ve çok korkutan bi durum oldu.

0 comments: